zondag 19 oktober 2008

Appelfestival.


Niet direct waar ik aan denk als ik 'festival' zeg, maar best wel grappig.

allerlei soorten appels (van pink ladies, over granny smith tot winter banana - ja dat is een APPEL), appelsap, appeltaart, karamelappels,.. Alles wat je met appels kunt produceren. ik ontdekte dat appel cider hier niet alcoholisch is - dat hoop ik toch, want die man deelde dat aan kleine kindjes uit.. Het is hier een soort gekruid appelsap. Ik zie de misverstanden al voor me als die jeugd naar Europa komt :D


genieten van onze stiekem gestolen appels. welja, helemaal illegaal was het niet. er was een 'booth' met een wedstrijdje voor de langste schil [allen daarheen!..] & de appels werden daarna eigenlijk gewoon weggesmeten. Wij kwamen gewoon even tussenbeide - wij schillen er enkel de vlekjes af, toen 'brak onze schil toevallig af' [hoe jammer] & toen moesten we de appel wel opeten. niets echt crimineel dus..


voor de echte appeltasting moest je betalen & bij de mini-tentoonstelling (een hoop oude besjes die allerlei soorten appels toonden waar je niet mocht aankomen) stond dit bordje:


dusja.

Geen opmerkingen: