maandag 23 februari 2009

Reading Week: Whistler

iedereen die me een beetje kent, weet dat ik niet direct het type ben dat elk jaar gaat skiën.
grotendeels uit zelfbescherming.
maar als je in Vancouver bent, vlakbij Whistler [waar volgend jaar de winterspelen plaats vinden..] moet een mens toch es risico's nemen.
wees gerust, ik ben niet gaan skiën.
ik ben gaan 'cross-country-skiën' - wat wij langlaufen noemen, denkik [waar die term vandaan komt, weet ik echt niet - cross-country lijkt zoveel logischer]
het geeft een mens vooral de kans om van de prachtige natuur te genieten
want geef toe: it's pretty amazing.

we verlaten zowaar Vancouver! Een foto vanuit onze bus, terwijl we over de Lion's Gate Bridge rijden - richting Whistler [logica]
Elke zichzelf respecterende Canadese Universiteit heeft een eigen lodge in het nabije ski-oord [zonet verzonnen, maar kan zeker en vast waar zijn :D] - zo ook UBC. toepassend genaamd: the UBC lodge. inspiratie was zoek waarschijnlijk.
tijd om iets te doen: de ski's aankrijgen - op zich al een heus avontuur.
onderweg:





[we volgden het Lost Lake Trail]
het enige bewijs dat het weldegelijk een meer was: een bord 'No Dogs on the Beach!'





in Whistler Village - na een dagje skiën
blij wederzien met de 3 'echte' skiërs [Nicholas, Antonin & Daniel - rarara welke nationaliteit hebben ze :D ?]


'photoshoot' in de Olympische bobslee..

°veel mensen moeten hun foto's nog op hun computer zetten, dus voor de moment nog weinig van mezelf op ski's - die moeten nog komen°

Geen opmerkingen: