woensdag 4 februari 2009

'Maria Lichtmis' aka een excuus om pannenkoeken te eten.

Maandag 2 februari was Maria Lichtmis
eigenlijk puur toeval dat ik dat wist - mijn zusj vertelde me over skype dat ze in de les godsdienst pannenkoeken gingen eten.. en dat bracht me op het idee een paar mensen uit te nodigen & deze o-zo-Belgische 'feestdag' en zijn pannenkoektraditie te delen.
en ja. het is enkel in België dat we deze traditie hebben, want Alexandra - een vriendin hier die van Nederland komt - had er nog nooit van gehoord.


Vanessa (links) & Petra (rechts) poseren met Belgische chocolade. ze komen respectievelijk (nooit gedacht dat woord te gebruiken) uit Amerika [oorspronkelijk El Salvador] & Slovenië, dus bear with them..

some of the guests: Bruce (Koreaan), Antonin (je kan het wel raden, Fransman), vooraan Vanessa Barbosa (Mexico, maar woont al een tijdje in Vancouver), Yovan (Slovenië) & Petra [mét stukje chocolade :D]


Alexandra en ik bakken de pannenkoeken. niemand anders wordt in de buurt van de pan gelaten, omdat ze - letterlijk - niet weten wat ze zouden moeten doen.

iedereen wil dan ook poseren met de 2 pannenkoek-makers..


tadah!!

aan tafel.
op deze foto, best wel grappig, probeert Alexandra (die Hollandse is) aan het 'internationale tafelpubliek uit te leggen hoe mijn naam eigenlijk moet uitgesproken worden.
helaas slaagde niemand er volledig in.
ik ben er ondertussen al een beetje gewoon aan dat mijn naam altijd een klein beetje 'verkracht' wordt.. hoewel sommigen er beter in slagen dan anderen. zo kwamen Andrew & Denise vorig semester zeer dicht in de buurt. en zij komen van Engeland & Amerika..
dus er is nog hoop :D

Geen opmerkingen: