dinsdag 20 januari 2009

Milk

Gisterenavond naar Milk gaan kijken in het Scotiabank Theatre
na eerst compleet overdonderd te zijn door de omvang van de cinema - denk Kinepolis Gent maar dan in 3 verdiepen. zot gewoon.
de film was is zaal 7; helemaal op het bovenste verdiep -gevolg: gigantische roltrappen & hoogtevrees. in een cinema.
dan het 'voorprogramma'. ik noem het zo en niet gewoon 'reclame voor de film'. het was er compleet over. eerst was er ongeveer 20 minuten allerlei programma's met interviews en spelletjes en weetikveel. dan was er reclame & daarna nog enkele trailers.
en dan uiteindelijk begon de film.
kort en krachtig: hij is goed. zeer goed.
Sean Penn speelt angstaanjagend goed - please, geef die man een oscar (en Heath Ledger die andere). hij is meeslepend maar niet over-emotioneel.
iedereen speelt eigenlijk goed, je vergeet soms echt dat het een film is - behalve dan wanneer je het gezicht van die acteur toch herkent uit een andere film. vooral James Franco (hoewel hij zeer goed speelt) & die kerel uit High School Musical.
Diego Luna als het mexicaanse vriendje, dat mega-jaloers en bezitterig is, is ook creepy. enig minpunt was dat ik niet wist of ik geïrriteerd was door zijn karakter in de film of door de manier waarop hij acteerde.
maar het is zeker en vast een ongelofelijke aanrader - als hij natuurlijk uitkomt in België (waar ik na Passchendaele niet meer zeker van kan zijn); maar ik denk van wel..

Geen opmerkingen: