vrijdag 16 januari 2009

basketbal + belgische thema-avond?

wat een dag.
een mens moet openstaan voor nieuwe ervaringen.
dus als student aan de University of British Columbia (daar staat de UBC voor..), moet ik toch minstens 1 keer naar een match van de UBC Thunderbirds geweest zijn.
ik ben deze avond dus naar een basketbalwedstrijd geweest.
hoewel ik eerder gefascineerd was door het feit dat er ferm geschreeuwt werd (en zo te zien niet enkel deftige woorden, want er werd verschillende keren gevraagd om respectvol te blijven) & het bizarre mysterie van de basketbal-speler-outfit. waarom, oh waarom, moet een t-shirt & dat broekje zeven maten te groot zijn? die kerels zijn allemaal, hoe zeggen ze dat.. 'een boom van een vent' - en nog dragen die t-shirts tot aan hun knieën [ik kan er hoogst waarschijnlijk een lang kleed van maken..].
en ja - eerst was er women's basketball. waar de UBC Thunderbirds (of T-birds voor de vrienden) wonnen. en dan daarna waren de mannen, die aan het winnen waren toen we doorgingen.
basket is dus meer dan enkel een bal in een ring gooien - wonder boven wonder :D
er is iets van bizarre regel dat je maar 24 (geen 25) seconden op de ene helft mag zijn in balbezit, of zoiets. dat je niet mag lopen met de bal in je hand ('travelling') en ook niet mag verder dribbelen eens je gestopt bent ('double-dribble') - wist ik van in de LO-les.
de presentator was hilarisch. hij moest constant reclame maken voor de sponsors. de zaligste quote (die verschillende keren herhaald werd, zowel bij het vrouwen- als het mannen-team) was 'this team is fuelled by chocolate milk'. zalig afgewisseld met reclame voor voedselsupplementen, coca-cola & pubs enzo.

daarna zijn we (Andrew, Danielle & ik) naar bij mij thuis gekomen - omdat Danielle maar 1 'piece of ID' bijhad, en dus in the Pit Pub niet binnen mocht. en ik had nog een hele selectie Belgisch bier staan - waar Andrew (en ja, ik heb zowaar ook een slokje of 3 leffe gedronken) voor de match aan begonnen was.
dus uiteindelijk was het aanbod: Leffe, Palm, Duvel, er was appeljenever & ook coté d'or chocolade. how Belgian can you get?

Geen opmerkingen: